کلاچ اتوماتیک

کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی

کلاچ اتوماتیک : سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یک دستگاه الکترومکانیکی فوق پیشرفته می باشد که پس از نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نمی باشد. نصب این سیستم برروی خودرو باعث می گردد بدون تعویض یا دستکاری در گیربکس البته با هزینه ای بسیار کمتر خودرو شما در ترافیک و یا سر بالایی ها دقیقا مشابه خودروی دنده اتوماتیک عمل نماید. به طور خلاصه از لحظه استارت خودرو تا زمان خاموش نمودن خودرو،به هیچ عنوان از پدال کلاچ استفاده نمی گردد.

معرفی بهترین برند کلاچ اتوماتیک – کلاچ برقی موجود در بازارایران از نگاه کارشناسان با ارائه سند

تمام مطالب مندرج در این سایت پس از بررسی دقیق و صادقانه به نگارش در آمد و سند تمام مطالب موجود است و در صورت ارائه هر گونه سند دیگر از هر شرکتی مطالب نیز تغییر خواهد کرد.

*بررسی بهترین برند کلاچ اتوماتیک از منظر قانونی و خدماتی*

۱- خرید کلاچ برقی از شرکت معتبر :

یکی از مهمترین پارامترها در خرید کالا بهرمندی از کارت گارانتی و خدمات پس از فروش آن کالا میباشد و شرکتی که ثبتی و رسمی نباشد قطعا کارت گارانتی و تعهد خدمات ان نیز دارای اعتبار نمیباشد و در صورت تخلف و عدم پاسخگویی آن شرکت در قبال کالای فروخته شده ، مشتری نمیتواند از هیچ طریقی نسبت به اعاده حقوق خود پیگیری نماید. شناسایی شرکت معتبر و غیر معتبر قابل استعلام در سامانه ثبت اسناد کشور به آدرس زیر نیز می باشد.WWW.IPM.SSAA.IR شرکت اتاکو به صورت کاملا قانونی و ثبت شده مطابق قوانین نظام کشور در حال فعالیت میباشد

۲- خدمات پس از فروش کلاچ اتوماتیک

از جمله موارد بسیار مهم پس از خرید محصول دسترسی به شبکه خدمات ان محصول میباشد شرکت اتاکو با بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسرکشور ، در بین همه شرکتها دارای بیشترین تعداد نمایندگی نصب و خدمات میباشد

*بررسی بهترین برند کلاچ اتوماتیک از منظر شکل ظاهری*

۱- تنوع در سردنده کلاچ برقی :

آنچه در نهایت به رویت مشتری میرسد سردنده کلاچ اتوماتیک است لذا باید مطابق سلایق مختلف سردنده های متنوعی در اختیار انتخاب مشتر ی قرار بگیرد. شرکت اتاکو بر خلاف سایر شرکتها که از سردنده های آماده در بازار استفاده مینمایند تاکنون اقدام به ساخت ۳ نوع قالب سردنده نموده است

سردنده کلاچ اتوماتیکHAC اتاکو
سردنده شماره (۱)شرکت اتاکو(ساخت قالب)
مجهز به کلید مغناطیسی
سردنده دوم کلاچ اتوماتیک
سردنده شماره (۲)شرکت اتاکو(ساخت قالب)

سردنده اهاکو
سردنده شماره (۴)شرکت اتاکو(موجود در بازار)

۲- شکل ظاهری کلاچ اتوماتیک:

شرکتهای بزرگ و معتبر پس از طراحی و مهندسی فنی یک محصول در گام دوم به شکل ظاهری و طراحی صنعتی آن میپردازند که دلیل آن نگاه بلند مدت و حرفه ای به بازار میباشد شرکت اتاکو برای تمام قسمت محصول خود اقدام به ساخت قالب با هزینه زیاد نموده است

*بررسی بهترین برند کلاچگیر هوشمند از منظر فنی و مهندسی*

۱-استهلاک دیسک و صفحه:

به جهت جلوگیری از مستهلک شدن دیسک و صفحه کلاچ ، کلاچ اتوماتیک استاندارد باید مجهز به سنسور تشخیص دنده خلاص باشد. این سنسور وضعیت دنده خلاص را تشخیص میدهد تا کلاچ در حالت دنده خلاص در وضعیت وسط یا نیم کلاچ قرار نگیرد.

کلاچ اتوماتیک HAC اتاکو مجهز به این سنسور میباشد

۲- داشتن تنظیمات پیشرفته و دیاگ کامپیوتری :

با توجه به متفاوت بودن قدرت دیسک و صفحه خودروها ، کلاچ اتوماتیک باید علاوه بر داشتن تنظیمات اولیه (دنده یک) مجهز به تنظیمات بین دنده ای (دنده ۲ تا ۵ ) جهت جلوگیری از گاز خوردن اضافه و یا تقه زدن نیز باشد
کلاچ اتوماتیک HAC اتاکو علاوه بر تنظیمات حرکت اولیه ، دارای تنظیمات بین دنده ای(در اختیار مشتری) و همچنین دیاگ کامپیوتری (در اختیار تکنسین نصب) نیز میباشد

۳- کلید کلاچگیری استاندارد

یکی از پرمصرف ترین قطعه در کلاچ اتوماتیک ، کلید کلاچگیری میباشد لذا استفاده از کلیدهای فشاری تماسی معمولی صحیح نمیباشد و کلیداسناندارد در کلاچ اتوماتیک باید از نوع غیر تماسی یا اصطلاحا مغناطیسی باشد .

در کلاچ برقی HAC اتاکو از کلیدهای الکترونیکی – مغناطیسی استفاده شده است.

۴-آسیب به باطری و دینام خودرو

* جریان مصرفی موتورها نقش بسیار مهمی در سلامت سایر اجزا برقی خودرو دارد استفاده از موتور با آمپر بالا باعث آسیب جدی به باطری و دینام و حتی ECU خودرو میگردد.

در کلاچ اتوماتیک اتاکو از موتور با جریان حداقلی ۲ تا ۳ آمپر استفاده شده است.

*استفاده از چرخش کامل موتور ( ۳۶۰درجه ) که دلیلش طراحی غلط مکانیزم عملگر آن میباشد زمان روشن بودن موتور برای چرخش ۳۶۰ درجه باعث استفاده بیشتر از برق خودرو و در نهایت آسیب به باطری میگردد.
مکانیزم عملگر کلاچ اتوماتیک HAC چرخشی نهایت ۱۷۵ درجه ای دارد.

۵- مکانیزم خواندن موقعیت موتور(CPS)

موتور در کلاچ اتوماتیک باید کنترل شده عمل نماید تا مقدار کشش و نیم کلاچ و … را بتوان شناسایی نمود . در بعضی محصولات موجود در بازار از پتانسیومتر دریچه گاز استفاده شده است که به دلیل تماسی بودن خیلی زودمستهلک میشود همچنین از آنجایی که پتانسیومتر نوعی مقاومت است ، در برابر سرما و گرما تغییر عملکرد و تنظیم خواهد داشت لذا باید به جای پتانسیومتر مکانیکی از نوعی قطعه الکترونیکی مغناطیس غیر تماسی به نام انکودر استفاده نمود.
در کلاچ برقی HAC اتاکو از انکودرمغناطیسی که غیر تماسی میباشد( contact less) استفاده شده است که خرابی آن در حد صفر میباشد.

۶- کنترل خودرو در شیب

با توجه به اینکه یکی از توقعات رانندگان از این سیستم ، رانندگی راحتر در ترافیک و البته سربالایی ها بدون برگشت به عقب می باشد.
شرکت اتاکو با طراحی HAC هوشمند این آپشن را در کلاچ اتوماتیک تولید خود اضافه نمود.

بررسی سیستم HAC اتاکو

  1. هوشمند بودن آپشن HAC: در سیستم HAC اتاکو به محض خروج خودرو از شیب و رسیدن به وضعیت صاف جاده عمل خروج از این آپشن به صورت هوشمند انجام میگیرد
  2. تنظیمات: با توجه به متفاوت بودن قدرت خودروها لازم است این آپشن قابلیت تنظیم داشته باشددر HACاتاکو راننده میتواند به دلخواه تنظیمات را تغییر دهد
  3. تفاوت ظاهری در سردنده: شرکت اتاکو با طراحی و تولید قالب سردنده این آپشن را به کلاچ اتوماتیک تولیدی خود اضافه نموده است

پاسخ به دو شبهه در تخریب کلاچ اتوماتیک HAC از زبان مدیر عامل شرکت اتاکو

کلاچ اتوماتیک

پیشنهاد میشود قبل از خرید کلاچ اتوماتیک این ۱۳نکته را مطالعه نمایید.

برخی ادعا ها در مورد کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک

۱- کلاچ اتوماتیک با موتور بوش آلمان یا ولئو فرانسه

ادعای استفاده از موتور بوش آلمان اساسا نمیتواند صحت داشته باشد چون با توجه به تحریم های سخت نظام غرب امکان واردات هیچ محصولی از کشور آلمان عملا میسر نیست و با در نظر گرفتن قیمت موتور بوش که در سایت آن شرکت درج شده است با قیمت ارائه شده سیستم کلاچ برقی در ایران منطقی نمیباشد و اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد حتما این نوع موتورها دست دوم و اوراقی میباشد . همچنین موتور بوش با جریان مصرفی بالا میباشدکه صرفا جهت خودروهایی دارای باطری ۱۰۰ آمپری استفاده میگردد که در این صورت استفاده از این نوع موتور در خودروهای موجود در ایران که باطری ۵۰ تا ۷۵ آمپر دارد میتواند آسیب جدی به برق و ECU خودرو وارد نماید.

شرکت اتاکو از موتورهای سفارشی مخصوص اینکار که در ایران تولید می شود و تحت لیسانس ولئو فرانسه می باشد استفاده مینماید.

۲- اولین شرکت طراح و تولیدکننده کلاچ اتوماتیک

مطابق اسناد موجود در سایت شرکت اتاکو WWW.ETACO.CO ، ثبت اختراع کلاچ اتوماتیک هوشمند با این نام، در انحصار شرکت اتاکو میباشد و تا این لحظه پروانه بهره برداری این دستگاه نیز به نام شرکت اتاکو صادر شده است.

اولین شرکت طراح و تولیدکننده کلاچ اتوماتیک

آنچه مسلم است قبل ازهمه این شرکتها ، شرکت دیگری به عنوان اولین تولیدکننده بوده است و با توجه به اینکه آن شرکت دیگر این محصول را تولید نمی کند، می توان این عنوان در حال حاضر از آن شرکت اتاکو دانست.

۳- شرکت مورد تایید راهنمایی و رانندگی

ادعای شرکت اتاکو این است تنها شرکت تولیدکننده مورد تایید راهنمایی و رانندگی می باشد.
با توجه به اینکه همزمان با شرکت اتاکو شرکت دیگری نیز این تاییدیه را داشته است ولی هم اکنون دیگر این سیستم را تولید نمی کند لذا ادعای شرکت اتاکو در این مورد صحیح است و قابل استعلام می باشد.

مزیت ها و قابلیت های کلاچ اتوماتیک

  • نصب سریع و آسان به صورت کاملا مجزا و بدون دستکاری در قطعات خودرو اعم از گیربکس و یا موتور
  • قابلیت جابه جایی از یک خودرو به خودرویی دیگر در حداقل زمان درصورت تعویض خودرو
  • امکان خاموش نمودن سیستم و تبدیل شدن به وضعیت قبلی یا استفاده همزمان از هر دو سیستم
  • افزایش عمر دیسک و صفحه کلاچ به علت کاهش خطای کلاچ گیری توسط راننده
  • استفاده از تمامی مزایای گیربکس اتوماتیک در ترافیک با پرداخت کمتر از یک پنجم مبلغ گیربکس اتوماتیک
  • قابل نصب بر روی همه نوع خودروهای سواری و باری
  • مناسب برای رانندگی افراد دارای مشکل زانو، کمر درد و دیسک کمر


تمام مطالب فوق ، کاملا بر اساس واقعیت و مستند جمع اوری گردید هرچند ممکن است برای بعضیها ناخوشایند باشد

در نهایت پیشنهاد میگردد قبل از خرید از هرشرکتی که این محصول را ارائه می نماید ضمن توجه به نکات فوق ، شرط تست را حداقل به مدت یک هفته از آن شرکت بخواهید .

نویسنده مقاله : ۰۹۱۲۹۲۷۱۵۷۶

آیا برای نصب نیازی به باز کردن گیربکس و یا موتور خودرو می باشد؟

خیر ،این سیستم بدون باز کردن گیربکس و یا تغییر در تنظیمات کارخانه نصب میشود.

هنگام ترافیک برای نیم کلاچ کردن نیازی به نگه داشتن کلید روی سر دنده می باشد؟

خیر، استفاده از کلید روی سر دنده صرفا جهت تعویض دنده می باشد و برای نیم کلاچ کردن نیازی به نگه داشتن کلید نمی باشد و اینکار بصورت هوشمند توسط سیستم انجام می شود.

آیا بعد از نصب کلاچ برقی ، کلاچ خودرو برداشته می شود؟

خیر و با فشردن یک دکمه میتوانید کلاچ برقی را از فعالیت بیاندازید و به حالت قبل (کلاچ معمولی) برگردید

آیا امکان باز نمودن سیستم و نصب روی ماشین دیگر وجود دارد؟

بله ئر این حالت صرفا هزینه بازدکردن و نصب مجدد را باید بپردازید.

برای نصب چه مدت زمان نیاز است؟

حدود ۱ تا ۲ ساعت.

این مطالب را هم بخوانید :ارزانترین ردیاب خودرواولین تولیدکننده ردیاب ایرانی
هزینه تعمیرات پرایدمشکلات گیربکس ۲۰۶

۵۲ نظر

  1. حسین ژوئن 24, 2020
  2. نسترن شکوهی ژوئن 18, 2020
  3. مسعود نوری ژوئن 18, 2020
  4. علیرضا ژوئن 9, 2020
  5. رامین ژوئن 7, 2020
  6. ابراهیم براری ژوئن 6, 2020
  7. رضا خيري می 22, 2020
    • مدیریت می 23, 2020
  8. مسعود می 18, 2020
    • مدیریت می 18, 2020
  9. مهدی می 13, 2020
  10. فرهاد آوریل 15, 2020
    • مدیریت آوریل 15, 2020
  11. ابراهیم آوریل 15, 2020
    • مدیریت آوریل 29, 2020
  12. مجید آوریل 6, 2020
  13. حسین آوریل 4, 2020
    • مدیریت آوریل 15, 2020
  14. Fardad مارس 11, 2020
  15. امیر صالحی نیا مارس 9, 2020
  16. امید مارس 6, 2020
    • myadmin مارس 9, 2020
  17. مهدی مارس 4, 2020
  18. رضا مارس 4, 2020
  19. noshad فوریه 7, 2020
  20. رضا ازبابل فوریه 5, 2020
    • myadmin فوریه 13, 2020
    • myadmin فوریه 27, 2020
  21. اصغر سیستانی فوریه 1, 2020
  22. MR Yazdani ژانویه 30, 2020
  23. مسعود ژانویه 26, 2020
  24. مسعود ژانویه 26, 2020
  25. حسین ژانویه 24, 2020
  26. حامد ژانویه 20, 2020
  27. شاهرخ دسامبر 28, 2019
  28. نادر مطلبي دسامبر 9, 2019
  29. نادر مطلبي دسامبر 9, 2019
  30. هادی دسامبر 3, 2019
  31. reza اکتبر 28, 2019
  32. reza اکتبر 28, 2019
  33. مسعود اکتبر 22, 2019
  34. آرمان اکتبر 20, 2019
  35. myadmin اکتبر 15, 2019
  36. myadmin اکتبر 15, 2019
  37. علی سپتامبر 17, 2019
  38. فریدون سپتامبر 6, 2019
    • بیابانی سپتامبر 24, 2019
  39. دنا آگوست 29, 2019
  40. سعید آگوست 28, 2019
  41. Roya آگوست 20, 2019

نظر خود را بنویسید