ردیف اصطلاح توضیحات
فارسی
۱۲۶ استاندارد آلایندگی گازها برای تبدیل گازهای مختلف خروجی از اگزوز به مواد غیر مضر از کاتالیزور استفاده میشود.استاندارد یورو مشخص کرده است که اتومبیلها چقدر میتوانند گاز تولیدکنند.از اول سال ۲۰۰۰ استاندارد Euro3 و از اول سال ۲۰۰۵ و در سال ۲۰۰۶ استاندارد آلایندگی Euro4 اجرا میشوند.
۱۲۷ موتور سوخت سلولی با واکنش بین هیدروژن و اکسیژن برق تولید می شود و موتور برقی اتومبیل از برق تولید شده استفاده میکند.
۱۲۸ موتور ۴ زمانه موتورهایی که سیستم کارکرد آنها به ترتیب : مکش , تراکم , کار ( نیرو , احتراق , باز شدن) و اگزوز میباشد.
۱۲۹ موتور مربعی موتوری که Stork و اندازه آن یکی باشد (موتورهای Ecotec اپل)
۱۳۰ میزان تراکم از تقسیم کل حجم یک سیلندر بر موقیت پیستون در پایینترین و بالاترین نقطه بدست می آید.بدلیل ساختار سوخت دیزل موتورهای دیزل میزان تراکمی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند.
۱۳۱ موتور سری شکلی از موتور که سیلندرها در یک راستا و کنار هم در داخل بلوک سیلندر قرار گرفته باشند.نوع دیگری از موتور سری موتور V شکل است.
۱۳۲ سنسور باران سنسور اپتیکی که خیس شدن شیشه را دریافت میکند و برف پاک کن را به کار می اندازد و چنانچه سقف باز باشد سقف را میبندد.
۱۳۳ گیرباکس نیمه اتوماتیک در این گیرباکس پدال کلاچ وجود ندارد و این کار توسط پدال الکترونیکی و یا هیدرولیکی انجام میشود.امروزه از این گیرباکس در بسیاری از اتومبیلها استفاده میشود و آخرین نوع آن Easytronic است که در اپل کورسا استفاده شده است.
۱۳۴ وزن خالص و یا خالی اتومبیل مجموع وزن خود اتومبیل و راننده که ۷۵ کیلو گرم در نظر گرفته میشود و باک سوخت که ۹۰% آن پر باشد.
۱۳۵ زمان متغییر سوپاپ موتور در دورهای متفاوت یکی از زمان های سوپاپ را که کارایی بهتری دارد را انتخاب میکند و بدین ترتیب موتور در تمام دورها با مصرف کمتر کارایی بهتری خواهد داشت.
۱۳۶ سیستم شست و شوی چراغ این تجهیزات که ظرف محلول و موتور مستقلی دارد با پاشش آب بر روی چراغها آنها را تمیز کرده و جلوی کاهش نور را میگیرد.در بعضی از مدلها چراغها مجهز به برف پاک کن نیز هستند.
۱۳۷ لوله ترمز شیلنگهای فلزی که در بعضی برای محافظت از زنگ زدگی پوشش پلاستیکی دارند. قطر داخلی این لوله ها ۲٫۵mm و قطر خارجی آنها ۴٫۵mm میباشد و وظیفه رساندن روغن ترمز را از مرکز اصلی به المانهای ترمز واقع در چرخها را دارند.
۱۳۸ دیسک ترمز دیسکهای ترمز معمولا برای چرخهای جلوی اتومبیل نصب میشوند و در بعضی از اتومبیلها نیز هر ۴ چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی هستند. جنس آنها معمولا فلزی و یا از آلیاژ آهن است و چون در زمان ترمز حرارت زیادی ایجاد میشود خنک کردن دیسکها اهمیت زیادی دارد.امروزه ترمزهای دیسکی از جنس سرامیک پیشرفته ترین و بهترین نوع ترمز هستند که مشکل داغ کردن ندارند و عمر بیشتری دارند.
۱۳۹ تقسیم نیروی ترمز نیروی ترمزها به چرخهای جلو بیشتر از چرخهای عقب منتقل میشود.
۱۴۰ فرمان هیدرولیک فشار هیدرولیکی که با کمک موتور ایجاد میشود به راننده امکان میدهد با نیروی کمی فرمان را بچرخاند.
۱۴۱ فیلتر گازوئیل فیلتر گازوئیل در موتورهای انژکتور دیزلی که جلوی ورود ذرات را به موتور میگیرد.
۱۴۲ خفه شدن موتور ریختن بیش از اندازه سوخت به موتور (موتور کاربراتوری و یا انژکتوری میتواند باشد) این مشکل میتواند در نتیجه ایراد در فیلتر هوا , تنظیم نبودن کاربراتور , فعال بودن بیش از اندازه ساسات و کم بودن هوای ورودی به موتور به وجود آید.
۱۴۳ روغن موتور سنتتیک ( یا سنتزیک) روغن موتورهایی که در داخل آنها از مواد نفت استفاده نشده و کارایی بهتری دارند.
۱۴۴ سرسیلندر در بالای بلوک سیلندر موتور قرار میگیرد و معمولا قابل جدا سازی است.در برخی موتورها سوپاپها نیز در سرسیلندر نصب میشوند. همچنین مسیر آب و روغن موتور و شمعها در سر سیلندر است.
۱۴۵ ضریب آیرودینامیک ضریب آیرو دینامیکی یک اتومبیل با طراحی بدنه آن ارتباط مستقیم دارد و نقش مهمی در رسیدن اتومبیل به سرعتهای بالا و میزان مصرف سوخت اتومبیل دارد. در طراحی اتومبیل با کمک اسپویلر و سایر قطعات میتوان ضریب آیرودینامیک را کم کرد.برای محاسبه آن از تونلهای هوا استفاده میشود.
۱۴۶ نقطه مرگ پائینی پائینترین نقطه حرکت پیستون در داخل سیلندر که برای بالا آمدن یک لحظه توقف می کند.
این مطلب هم برای شما مفیده :
کم شدن آب رادیاتور و جوش آوردن! مشکل از کجا آب می خورد؟

اصطلاحات انگلیسی ماشین


مدیریت

مهندس کامپیوتر ، مشاور طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت و کسب و کار اینترنتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *