دو مبحث مهم که این روز ها بر روی زبان ها میچرخد کلاچ برقی می باشد ما در این مقاله به بررسی ان با گیربکس اتوماتیک پرداخته ایم تا شما بتوانید آن را به خوبی بشناسید و از کارکرد هردو مطلع شوید.

کلاچ اتوماتیک

سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یک دستگاه الکترومکانیکی فوق پیشرفته می باشد که پس از نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نمی باشد.

نصب این سیستم برروی خودرو باعث می گردد بدون تعویض یا دستکاری در گیربکس البته با هزینه ای بسیار کمتر خودرو شما در ترافیک و یا سر بالایی ها دقیقا مشابه خودروی دنده اتوماتیک عمل نماید. به طور خلاصه از لحظه استارت خودرو تا زمان خاموش نمودن خودرو، به هیچ عنوان از پدال کلاچ استفاده نمی گردد.

کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک هوشمند
کلاچ اتوماتیک HAC اتاکو بهترین و معتبر ترین کلاچ هوشمند در ایران

مقایسه گیربکس دستی و اتوماتیک

بیشتر علاقه‌مندان به رانندگی، رانندگی با خودروی مجهز به جعبه‌ دنده‌ی دستی را لذت بخش تر از نوع اتوماتیک آن می‌دانند. سال‌ها پیش که گیربکس‌های اتوماتیک هنوز همه‌گیر نشده بودند، کارشناسان مصرف سوخت کمتر خودروهای با گیربکس دستی را عامل مهم دیگری برتری می‌دانستند.

مقایسه گیربکس دستی و اتوماتیک
مقایسه گیربکس دستی و اتوماتیک

تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین

شرکت‌های معتبر خودروسازی مانند بنز، بی ام و، تویوتا، لکسوس، آئودی، هیوندای و … همواره سعی می‌کنند از گیربکس‌های اتوماتیک با استفاده از بهترین قطعات در ساخت ماشین‌های خود استفاده کنند.
گیربکس یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها طراحی و ساخته شده است. انتقال قدرت مرحله ای است که براساس گشتاور این اجازه را می دهد که موتور خودرو در دور یکسان به سرعت های بالاتر دست پیدا کند.
گیربکس‌های اتوماتیک هم دارای شتاب خوبی بوده و هم راننده را از زحمت تعویض دنده رها می‌کند از همین روی استفاده کنندگان از خودرو هم ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، خودرویی را خریداری کنند که اصطلاحا دنده اتوماتیک باشد تا هم انرژی کمتری در هنگام رانندگی مصرف کنند و هم از رانندگی خود لذت بیشتری ببرند.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین
تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین

شما با لینک زیر می توانید مطالب را بخوانید و به صفحه های مختلف و مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنید با ما همراه باشید.

کلاچ برقی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *