مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ مورد بررسی قرار گرفته است
با توجه به اینکه چندین سال است پژو ۲۰۶ اتوماتیک در کشور استفاده میشود در این مطلب مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ را آورده ایم
مشکل ضربه زدن
احساس ضربه هنگام ماندن در ترافیک طولانی و گرم شدن گیربکس
این مشکل در پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ با جعبه دنده اتومات از حالت ایست به حرکت وجود دارد مثل زمانی که یک اتومبیل از پشت به شما برخورد کند در حقیقت در تمامی گیربکس های AL4 این مشکل وجود دارد و از عیوب فابریک است که البته قابل رفع است و میتوانید زمان تعمیر اساسی گیربکس از تعمیرکار بخواهید تغییراتی در گیربکس بدهد و این مشکل را برای شما برطرف کند،
گاز هرز خوردن از دنده ۱ به ۲
گاز هرز خوردن از دنده ۱ به ۲ در هنگام گرم بودن گیربکس :
همانند مورد قبلی این نیز از عیوب فابریک و طراحی می باشد با تغییراتی در گیربکس برای همیشه بر طرف خواهد شد .
ضربه زدن در دنده عقب
یکی دیگر از عیوب فابریک گیربکس های AL4 ضربه زدن در دنده عقب است که با تغییراتی در سیستم گیربکس حل می شود.
داغ کردن گیربکس اتوماتیک :
در کلیه گیربکس های اتوماتیک عامل اصلی تولید گرما در گیربکس اتوماتیک نوع انتقال قدرت (torque Convertor) می باشد ، روغن گیربکس توسط آب رادیاتور خنک می شود در اتومبیل های فرانسوی موجود در ایران که دارای گیربکس های AL4 می باشند این عمل توسط رادیاتور کوچکی که روی گیربکس نصب شده خنک می شود در پژو ۲۰۶ این سیستم خنک کننده ضعیف می باشد به خصوص تیپ ۴ و مدل های ۱۳۸۵ به پایین گیربگس بیش از حد گرم (داغ ) می شود که باعث دیر دنده عوض کردن ، احساس ضربه و در شرایط بدتر عوض نشدن دنده می شود که البته در مدل های ۸۵ به بالا با تغییر سیستم کامپیوتر و تعویض رادیاتور خنک کننده گیربکس با نوع بزرگتر این مشکل تا حد زیادی برطرف شده .
حسین اقا ،ازینا نیست،ی قطعه تو ماشین هست کهباید عوض بشه،قطعه تشخیص تعویض دنده،ی قطعه کوچیک سیاه رنگه،مال منم اونجوری میشد،اون هم قابل تعمیرع،هم قابل تعویض،تو این گرونی بهتره بدی ی متخصص تعمیرش کنه چون قیمتش خدود دو تومنه،ولی با دویست تومن تعمیر میشه،بعد اینکه قطعه عوض شد،بده کبریکس و ی دستگاه بزنن تا اروواش بزع،بعد برو ی جا که روغن گیر بمس و با دستگاه عوض میکنن نه با دست،چون با دست عوض کنی انگار هیچ کاری نکردی.روغنم فقط اسو فرانسه،هیچ رپغنی بهش نمیسازه،روغن موتورم فقط کاسترول سبز.بعد با خیال زاحت برون،نه تقه میبینی نه ارور اس و برف.
پارس اتومات تی یو فایو تیپ ۵ دارم هنگام داغ شدن گیربکس دنده یک به دو دنده به سختی عوض میشه لگد میزنه وگاز میخوره متشکرم راهنمایی کنید
سلام و درود خدمت شمت دوست عزیز . این مشکل ممکنه حاد بشه برای همین شما به نزدیکترین نمایندگی مراجعه کنید برای این مشکل
سلام پارس اتومات دارم هنگام تعویض دنده یک به دو لگد وگاز میخوره
راجب علت تق تق کردن گیربکس هم صحبت میکردید . سپاس
سلام بله حتما پست میزاریم راجبش
با سلام
آیا امکان دارد از گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ برای سیتروئن سی۵ مدل ۲۰۰۷ استفاده کرد لطفا راهنمایی بفرمایید قبلا از لطف شما تشکر میکنم
سلام اینو باید از مکانیک هایی بپرسید که در زمینه گیربکس اتومات تجربه زیادی دارند چون ممکنه مشکلاتی به وجود بیاد
سلام من یه ۲۰۶تیپ شش دارم وقتی تو سربالایی وایستادی میخوای حرکت کنی گازنمخوره وقتی روحالت oحرکت میزارم ولی وقتی خلاص میکنم گازمیخوره ماشین خیلی بی حال شده گاز خالی میموره مشکلش چیهممنون
سلام تیپ ۲ اتومات نمیشه .باید حداقل ۱۶۰۰ باشه ماشین. دوم اینکه باید ایسیو و سیم کشی و رادیات و خیلی موارد دیگه عوض بشه که هزینه های سرسام اوری داره.
سلام یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم که از صفری دست خودم بوده و هنوزم با صفر عوضش نمیکنم بگذریم میخوام یه راهنمایی از شما دوستان عزیز بگیرم برای اینکه خانمم میخواد سوار بشه و دستش سفت نیست هنوز به کلاج و دنده نظرم اینه اتوماتش کنم یا از این کلاجهای برقی براش ببندم به نظر شما کدوم بهتره کارایش وعمرش و راحتیش
سلام دوست عزیز
از نظر هزینه ای کلاچ برقی بهتره تا اتوماتیک کردن گیربکس
باسلام من یه خودرو ۲۰۶تیپ ۵ اتومات دارم بعضی وقتها تقه میزنه وماشین با دنده ۳ کارمیکنه یا ممکنه توی سرعت بالای ۱۰۰کیلومتر ارور میده وبه محض کاهش سرعت تقه میزنه وماشین گازمیخوره البته با توقف وخاموش وروشن مشکل حل میشه
سلام جدیدا در حالت پارک ارور s* میزنه که بعد از خلاص کردن و خاموش و روشن کردن خودرو درست میشه به شرط اینکه در حالت پارک نزارید و دوم اینکه جدیدا گیربکس داغ میکنه و ماشین در سر بالائی کم میاره و خاموش میشه میشه راهنمائی کنید نشونه چی هست ممنون میشم چون به هر مکانیکی نمیشه اعتماد کرد
برای جلو گیری از تقه زدن خودرو ۲۰۶ اتومات باید دمای موتور را بوسیله برنامه ریمپ به ۹۰ درجه برای روشن شدن فن تغییر داد و ترموستات را نزدیک ۸۰ گذاشت و از روغن غلیظ تر که میتوان ۲ کیتر روغن گیربکس را با ۱ لیتر روغن توتا ۲۰-۵۰ ترکیب کرد و با آن تعویز نمود . من این کار را کردم و در هوای خوزستان جواب گرفتم :
ممنون از راهنماییتون
واقعا عالیییی بود و دستتون درنکنه
تعمیرات تخصصی گیربکس اتومات
اتو کلینیک بهشت ۰۹۳۵۸۹۱۷۱**
در صورت تمایل به تبلیغ در سایت گیربکس با شما ۰۹۰۵۱۲۴۲۶۴۷ تماس بگیرید
سلام مدتی ماشین روشن یکنم بعد از طی کردن ۱۰۰متر ارارم میزنه وچراغ *s,روشن میشه وگازکم میخوره تقه میزنه مشکل چیست لطفا کمک کنید.
سلام مطلبی در همین باره در سایت قرار دادم مطالعه بفرمایید روشن شدن چراغ چک
سلام، اخیرا یه ۲۰۶ اتومات مدل ۸۸ گرفتم، به دلیل روغن ریزی شیلنگ هیدرولیک، ظاهرا وقتی تعمیرکار می خواسته شیلنگ رو از زیر هواکش در بیاره سیم های گیربوکس اتصالی کرده ، و دچار عیب شده ؛ به طوری که دنده در حالت دستی قرار نمی گیره،کروز خطا می ده و دنده اتومات هم چهار نمی خوره، گیربکس در حالت اضطراری کار می کنه؛ بردم سیم کشی رو درست کرد ولی باز دوباره بعد ۴۸ ساعت همون جوری شد، می گه باید دسته سیم رو کلا عوض کنم، از کجا پیدا کنم ، میشه راهنمایی کنید، چکار کنم که گیربوکس به تعمیر نیوفته؟؟؟
تعمیرات فوق تخصصی گیربکس اتومات
اتو کلینیک بهشت ۰۹۳۵۸۹۱۷۱۶۸