ردیاب خودرو چیست ؟
ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک کمی بزرگ تر از قوطی کبریت میباشد که سیمکارت میخورد و بوسیله آن میتوانیم از محل خودرو خود باخبر شویم و آنرا ردیابی نماییم.
ردیاب خودرو که سامانه خودرویاب هم گفته میشود وسیله ای کوچک با امکان نصب آسان و سریع است که برای فعالیت نیاز به یک سیم کارت دارد؛ دائمی و یا اعتباری بودن و نوع اپراتور سیم کارت هم مهم نیست.
ردیاب ماشین که برخی آن را با نام جی پی اس (GPS) ماشین می شناسند ، وسیله ای کوچک است که به صورت مخفی در یکی از قسمت های خودرو مانند درب یا داشبورد قرار می گیرد و با یک سیم کشی ساده به خودرو متصل می گردد. پس از نصب ردیاب ماشین، مالک یا مسئول خودروی مربوطه قادر است از هر فاصله ای و در هر ساعت شبانه روز وضعیت خودرو را کنترل کند.
و محل دقیق خودروی خود را روی نقشه ببیند.

ردیاب خودرو چیست ؟
ردیاب خودرو چیست ؟


کاربرد ردیاب خودرو
از این دستگاه میشه استفاده های زیادی کرد که در زیر به چند تایی از آنها اشاره میکنیم.
پیدا کردن ماشین دزدیده شده هست
ردیابی کردن جاهایی که فرزند یا همسرمون داره با ماشین میره
خبردار شدن از نحوه استفاده کارمندان از وسیله نقلیه شرکت و میزان ساعت کار آنها.
ردیاب خودرو می تواند اطلاعات جالبی از ماشین شما را در اختیارتان قرار دهد؛
برای مثال می توان به میزان مصرف سوخت، مسافت طی شده در سفر، نمایش جاده ها و مسیر های عبوری بر روی نقشه اپلیکیشن، هشدار سرعت غیر مجاز، هشدار جابجایی خودرو خاموش، مکالمه با سرنشینان خودرو از راه دور، ابعاد کوچک و نصب آسان، قابلیت خاموش کردن خودرو در هر کجا و هر زمان تنها با داشتن یک گوشی همراه و … اشاره کرد.
با این امکانات در هر لحظه و هر جا می توانید مراقب و جویای حال سرنشینان خودرو خود باشید.

روی چه ماشینهایی قابل نصب است؟
همه ماشین ها و حتی موتور سیکلت ها.

کجای ماشین نصب میشود؟
ردیاب خودرو را میتوان در هر جایی از ماشین نصب کرد. معمولا یک محل ثابت ندارد. اگر جای ثابتی داشت برای دزدها خوب میشد و ساده تر میتوانستند آنرا پیدا کنند. جاهایی از ماشین که سیمکشی برق خودرو موجود است براحتی میتوان آنرا جاسازی کرد.

نحوه نصب ردیاب خودرو
انواع ردیابها شیوه های نصب متفاوتی دارند. هر چه مدل ردیاب شما امکانات بیشتری داشته باشد نصب آن پیچیده تر میگردد. مدلهای ساده فقط نیاز به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو دارد. در کل ردیابهای خودرو شبیه دزدگیر ماشین میباشند. همراه آنها نقشه نصب نیز وجود دارد. در صورتی که از برق خودرو سر دربیاورید به آسانی طبق نقشه میتوانید آنرا نصب کنید ولی اگر شک دارید میتوانید با مراجعه به هر نصاب دزدگیری کار نصب را به آنها بسپارید. آنها بوسیله نقشه نصب در عرض کمتر از نیم ساعت دستگاه را در محل موردنظرتان نصب و جاسازی میکنند.

ردیاب خودرو چیست ؟
ردیاب خودرو چیست ؟

ردیاب خودرو چطور کار میکند؟
دو تکنولوژی اصلی که در ردیاب وجود دارد جی پی اس و سیمکارت میباشد.ردیاب خودرو بوسیله gps طول و عرض جغرافیایی وسیله نقلیه را بدست می آورد و بوسیله سیمکارت این مختصات را برای صاحب خودروارسال مینماید وبدین وسیله میتوان کار ردیابی را انجام داد.در برخی ردیاب ها از دکل های موبایل BTS و وای فای های محیط نیز استفاده میشود تا مکان یابی سریعتر انجام شود.

روش های مختلف ردیابی :
روش های مختلف سامانه های ردیابی به سه گونه عمده تقسیم بندی می شوند :
Offline Tracking
Online Tracking
Real-Time Tracking
در روش ردیابی Offline اطلاعات حرکتی وسیله نقلیه که از GPS دریافت می شود در یک دستگاه Logger جمع آوری شده و در محل توقف وسیله نقلیه در انتهای سفر می توان اطلاعات جمع آوری شده را به سیستم کامپیوتری منتقل و بر روی نقشه جغرافیایی بازیابی و نمایش داد.
به این ترتیب مسیر طی شده ، نقاط توقف ، سرعت های وسیله نقلیه و سایر اطلاعاتی از این دست را می توان در پایان سفر از دستگاه استخراج نمود. در این روش هیچگونه سیستم انتقال اطلاعات برای ارسال اطلاعات به مرکز در حین سفر ضروری نبوده و اطلاعات در داخل دستگاه همانند یک جعبه سیاه ذخیره می گردد.
در روش ردیابی Online اطلاعات حرکتی و موقعیت های جغرافیایی دریافت شده از GPS توسط دستگاه ردیاب برای مرکز کنترل ارسال می گردد و موقعیت وسیله نقلیه همراه با سایر اطلاعات حرکتی و وضعیتی آن در مرکز کنترل قابل مشاهده می باشد.

این مطلب هم برای شما مفیده :
قیمت ردیاب

با چه سیمکارتی کار میکند؟
با همه سیم کارتها کار میکند سیم کارتی انتخاب کنید که در محل مورد نظر شما آنتن دهی بهتری دارد.

مصرف ماهانه شارژ مورد نیاز سیمکارت چقدر هست؟
ابن کاملا بستگی به تنظیمات شما دارد. ردیاب هم حالت آنلاین و هم حالت آفلاین دارد. در حالت آنلاین شما مشخص میکنید هر چند وقت یکبار اطلاعات را دستگاه برای سرور ارسال کند هر چه در زمان کوتاه تری اطلاعات ارسال شود هزینه اینترنت بیشتر میشود البته میتوانید از بسته های اینترنتی استفاده کنید و ماهی حدود هزار تا ۳ هزار تومن هزینه اینترنت بشود!

کاربرد های بیشتر
ردیابها علاوه بر ردیابی کردن امکانات جانبی دیگه ای هم عرضه میکنند :
شنود:برخی از ردیابها یک میکروفن داخلی یا خارجی دارند که بوسیله ان میتوان صدای داخل کابین را شنید.
باز و بستن در:بعضی از آنها به سیستم درهای ماشین وصل میشوند و به راننده این امکان رو میدهند که بتواند با موبایل از هر فاصله ای در خودرو رو باز و بسته کنه.
خاموش کردن خودرو: خاموش کردن خودرو با موبایل یک امکان جانبی دیگر است که برخی ردیاب ها دارند.

ردیاب خودرو چیست ؟
ردیاب خودرو چیست ؟

هشدارهای ردیاب به چه صورت است؟
ردیاب در شرایط مختلف به تلفن همراه شما پیامک ارسال میکند و شما را مطلع میسازد

  • باز شدن درهای خودرو
  • روشن شدن خودرو
  • حرکت خودرو
  • آژیر کشیدن خودرو
  • حرکت با سرعت بیشتر از حد مجازتعریف شده توسط شما
  • خارج یا وارد شن به یک محدوده خاص
  • تصادف کردن خودرو
  • کنده شدن ردیاب از ماشین
  • کم شدن باطری اضطراری داخلی ردیاب
  • ۱۰ . ورود خودرو به منطقه کور و بدون سیگنال gps
    * البته همه ردیاب ها همه این توانایی ها را ندارند.

ردیاب خودرو به درد چه کسانی میخورد

– ردیابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل
– مدیریت ناوگان پخش مواد غذایی ، دارویی ، صنعتی و …
– شهرداری ها و خودرو های حمل زباله و پسماند
– شرکت های لیزینگ خودرو
– ناوگان های امداد و کمک رسانی و اورژانس
– خودرو های حمل پول بانکها و موسسات مالی
– خودرو های ترانزیت حمل و نقل کالا و مسافر
– موسسات کرایه اتوموبیل
– سرویس های مدارس و سازمان ها
– تانکر ها و بونکر های حمل سوخت ، کالا و مواد شیمیایی
– پلیس و نیروی انتظامی
– خودرو های شخصی

قیمت ردیاب خودرو چقدر است ؟
برای یافتن مدلهای ارزان قیمت ردیاب مطلب ارزانترین ردیاب خودرو را مطالعه نمایید همچین یک لیست قیمت از ردیاب های موجود در بازار تهیه کرده ام که میتوانید مطلب لیست قیمت ردیاب خودرو را مطالعه کنید.


مدیریت

مهندس کامپیوتر ، مشاور طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت و کسب و کار اینترنتی

9 دیدگاه

وحید · آوریل 13, 2021 در 3:51 ب.ظ

سلام آیا ردیابها آپگرید میشوند؟

بهنام صفوی · فوریه 15, 2021 در 1:51 ب.ظ

سلام
ببخشید آیا پس از خرید ردیاب هزینه پشتیبانی هم باید پرداخت شود؟

    مدیریت · فوریه 24, 2021 در 11:00 ق.ظ

    سلام بسته به شرکت مورد نظرتون داره

زانیار محیدیان · سپتامبر 15, 2019 در 8:10 ق.ظ

سلام
بنده چند سال پیش تجربه کار و نصب ردیاب هلیوس رو در یک شرکت لجستیکی داشتم باید گفت یکی از قویترین ها در نوع خود است کنترل پنل از طریق اینترنت در دسترس است و امکانات زیادی برای کاربر فراهم میکنه و خروجی های مختلف از جمله اکسل و پی دی اف رو برای کاربر فراهم میکنه در صورت استفاده مداوم مثل شرکت های توزیع حدود ۱۰۰۰۰ تومان شارژ مصرف میشه ولی استفاده خونگی به مراتب کمتر هستش …تنها نقته ضعف این سیستم عدم امکان ثبت نقاط خاص برروی نقشه بود که ما این مشکل رو با ایجاد محدوده های تردد تقریبا حل کردیم ولی نیاز رفع نشد اما در خصوص گزارش دهی و داشتن کنترل بر روی خودرو فوق العاده عمل میکنه…میشه امکان خاموش کردن خودرو در صورت حرکت غیر مجاز رو هم به سیستم داد… نمایش میزان مصرف سوخت رو هم میشه اضافه کرد که این امر به کمک خود شرکت ارایه دهنده فراهم میشه در کل برای شرکت ها و سازمان هایی که نایز به کنترل خودرو ها دارن گزینه بسیار مناسبی هست اما برای استفده شخصی به نظرم یه مقدار هزینه های جانبی زیادی داشته باشه البته با توجه به نوع خودرو میشه توجیه کرد.

امیر بلکا · آگوست 9, 2019 در 7:58 ب.ظ

مطلب خیلی خوب و کاملی بود

قیمت کلاچ برقی و اتوماتیک با بهترین کیفیت | کلاچ اتوماتیک جایگزین گیربکس اتوماتیک · مارس 7, 2021 در 9:23 ق.ظ

[…] ردیاب خودرو – تعمیرات گیربکس ۲۰۶ – ۱۳ نکته قبل از خرید کلاچ اتوماتیک […]

انواع ردیاب GPS از نظر نوع استفاده و جایی که ردیاب استفاده میشوند خودرو شخصی حیوان موبایل · فوریه 4, 2020 در 5:12 ب.ظ

[…] ماشین تعریف کنید و کلی امکانات دیگر که با توجه به نوع ردیاب ماشین میتواند این قابلیت ها کم و زیاد شود. که ما ردیاب اتاکو […]

قیمت ردیاب در سال 98 ردیاب های خودرویی ردیاب شخصی ردیبا حیوانات و ردیاب موبایل · فوریه 4, 2020 در 5:10 ب.ظ

[…] قبلا در مطلبی تحت عنوان لیست قیمت ردیاب خودرو قیمت ردیاب های مختلف خودرویی را برای شما نوشته ام برای دیدن این نوشته اینجا کلیک کنید همچنین برای بررسی ارزانترین و گرانترین ردیاب ها میتوانید مطلب ارزانترین ردیاب خودرو را ببینید.در این نوشته میخواهم حدود قیمت سایتر ردیاب ها را برای شما بنویسم اگر با انواع ردیاب ها آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم مطلب انواع ردیاب را مطالعه بفرمایید.قیمت ردیاب ها به عواملی مثل کیفیت ردیاب ، توانایی های ردیاب و مشخصات ردیاب و همچنین امکاناتی که پنل مدیریت ردیاب به شما میدهد بستگی دارد. همچنین عمر باتری داخلی ردیاب یکی دیگر از پارامتر های موثر در قیمت ردیاب می باشد.اگر نمیدانید ردیاب خودرویی چیست اینجا کلیک کنید […]

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *